Dieta Dla Zdrowia

Dieta kobiety karmiącej

Odżywanie kobiet w okresie laktacji ma ogromny wpływa na prawidłowy rozwój, zdrowie i odporność dziecka. Dlatego młode mamy nie mogą bagatelizować swojej diety. Ich pokarm ma za zadanie dostarczenie wszystkich niezbędnych składników odżywczych do organizmu niemowlęcia.

Więcej to znaczy ile?

Kobieta karmiąca piersią powinna dziennie spożywać około 500 kcal więcej niż w okresie przed ciążą. Dodatkowo jej dieta musi zostać wzbogacona w białka oraz wapń. Nie można unikać częstego jedzenia warzyw i owoców.

Regularność

Nie od dzisiaj wiadomo, że powinno się spożywać 4-5 posiłków dziennie. Oczywiście o stałych porach. To bardzo ważne szczególnie dla młodych mam. Pamiętajcie również, że produkty które jecie powinny mieć wysoką wartość odżywczą, a nie tylko energetyczną.


Reakcja dziecka

Zawsze zwracaj uwagę na reakcje swojego dziecko. Niektóre posiłki, które spożyłaś, wpł ywają na smak mleka. Niemowlęta mogą reagować wzdęciami, ich mama zjadła wcześniej cebulę, kapustę albo nawet co ś słodkiego. Chcesz wiedzieć więcej? Pokażemy Ci, jak odpowiednio się odżywiać, abyś czuła się dobrze, a Twoje dziecko prawidłowo się rozwijało.