Dieta Dla Zdrowia

Szparagi pod beszamelem

Danie to stanie się rarytasem w Waszych domach.

Dlaczego warto jeść szparagi? Szparagi to bogactwo wielu cennych składników odżywczych. Warzywa te zawierają znaczne ilości kwasu foliowego, składnika niezbędnego w diecie kobiet planujących dziecko bądź będących w ciąży (10 ugotowanych pędów dostarcza 225g kwasu foliowego, czyli prawie 50% dziennego zapotrzebowania na ten składnik). Niedobór kwasu foliowego w codziennej diecie kobiet jest przyczyną wad cewy nerwowej u niemowląt. Szparagi to również źródło przeciwutleniaczy chroniących organizm przed wolnymi rodnikami m.in.: witaminy C, witaminy E, ?-karotenu. Dodatkowo składniki te wykazują korzystne działanie na skórę. Warzywa te zawierają również niewielkie ilości witamin z grupy B (witaminę B1 i B2). Spożywając szparagi, dostarczymy do naszego organizmu również cennych składników mineralnych: wapnia, fosforu, magnezu, potasu, sodu oraz niewielkich ilości żelaza.Związki chemiczne zawarte w szparagach m.in. asparagina (aminokwas endogenny), działają pobudzająco na pracę nerek i regulują gospodarkę wodną organizmu ludzkiego. Szparagi mają właściwości przeczyszczające i moczopędne. W medycynie ludowej szparagi były używane jako środek tonizujący, uspakajający oraz środek do leczenia zapalenia nerwów i reumatyzmu. Stosowano je również przy zaburzeniach wzroku, bólach zębów i wielu innych schorzeniach.Szparagi charakteryzują się delikatnym smakiem i doskonale komponują się z potrawami mięsnymi, rybami, drobiem oraz z innymi warzywami. Walory smakowe, lekkostrawność, duża zawartość witamin i składników mineralnych oraz niska wartość energetyczna (100 g świeżych szparagów dostarcza zaledwie 18 kalorii!) sprawiają, iż szparagów nie powinno zabraknąć w wiosennej diecie(http://aktywni.pl/aktualnosci/szparagi-zrodlo-witamin-i-mineralow)

PRZEPIS:

Peczek zielonych szparagów połozyć na patelni

Przygotowac sos beszamelowy: poł litra mleka zagotowac z 2 szczyptami gałki muszkatołowej , soli i przeprzem białym oraz 2 łyżkami maki ziemniaczanej oraz łyżką oliwy z oliwek

Szparagi zalać sosem beszamelowym i dusić pod przykryciem około 20 min.

Danie można jeśc samodzielnie jak i z innymi potrawami.

Serdecznie zapraszam do wypróbowania tego przepisu i życze smacznego .

Autor: rosalicja

Oceń artykuł

Komentarze (2)

  • Trish2016/11/22 05:36

    XAxwCaIl1ek

    Lot of smarts in that potnisg!

  • Melissa2016/11/20 09:30

    8HWFHy9cFLk

    A plealingsy rational answer. Good to hear from you.

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)