Dieta Dla Zdrowia

RYBY (małe co nieco)

Kilka powodów dla ,których warto jeść ryby: wygładzają zmarszczki, zmniejszają ryzyko nowotworów, wpływają pozytywnie na wzrok, są źródłem łatwoprzyswajalnego białka, poprawiają zdolności umysłowe i poprawiają pamięć, działają pozytywnie na układ krwionośny, obniżają ciśnienie krwi i poziom złego cholesterolu, działają antydepresyjnie, zapobiegają anemii i wspomagają prawidłowy rozwój, zmniejszają ryzyko i łagodzą skutki astmy. Dorsz zawiera niewiele kwasów tłuszczowych (0,2 g na 100 g ryby), jest jednak bogatym źródłem białka, selenu i witaminy B12. Zawiera wiele witamin A, B1, B2 i PP. Ponadto jest doskonałym źródłem jodu regulującego działanie tarczycy - 100 mg na 100 g ryby. Jedna z najmniej kalorycznych ryb. Nadaje się do gotowania, smażenia i grillowania, duszenia w warzywach, a wędzona do past i sałatek.

RYBA PIECZONA Z DODATKAMI

KOKTAJL: 25 dag pomidorów , 250 ml wody , 1/2 pęczka pietruszki , 1 ząbek czosnku , 2 łyżeczki miodu , po kilka listków bazylii i oregano , szczypta soli i pieprzu.

Wszystkie składniki umieszczamy w mikserze i miksujemy na jednolitą masę.Przelewamy do naczynia i umieszczamy w lodówce.

SAŁATKA Z AWOKADO: 1 awokado , 1 średnia cebula , 1 papryka czerwona , 1 ząbek czosnku , 4 łyżki oliwy z oliwek , sól i pieprz.

Paprykę i cebulę kroimy na drobną kostkę. Resztę składników umieszczamy w mikserze i miksujemy na jednolitą masę.Łączymy wszystkie składniki, umieszczamy w salaterce i wkładamy do lodówki.

PIECZONA RYBA: 2 średnie filety z dorsza , cytryna , mielona słodka papryka , sól i pieprz.

Rybę myjemy, osuszamy nacieramy cytryną i przyprawami. Umieszczamy w folii aluminiowej. Każdy filet ryby posypujemy maślanymi wiórkami i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy okolo 20 min w temp. 175*C.

RYŻ CURRY: 2 łyżki masła lub oliwy z oliwek , 1 cebula , 1 łyżeczka soli , 1/2 łyżeczki curry , 2 szklanki bulionu warzywnego , 1 szkalanka ryżu długo-ziarnistego.

Cebule blanszujemy na rozgrzanym tłuszczu. Dodajemy sól i curry, zalewamy gorącym bulionem. Doprowadzamy do wrzenia i wsypujemy ryż. Gotujemy na sypko około 15 min. Odstawiamy na 10 min aby wchłonął całą wodę.

Tak przygotowane składniki układamy na talerzu. Podajemy z koktajlem.

SMACZNEGO ! ! !

Autor: shadow666

Oceń artykuł

  • Ocena: 5/5
  • Głosów: 4

Komentarze (5)

  • Louisa2016/11/22 05:39

    3OKE4m7P49zf

    Inshtigs like this liven things up around here.

  • Hannah2016/11/22 05:38

    iA1iWL7pD0E

    You've hit the ball out the park! Inercdible!

  • fzsyucqxii2016/11/21 16:29

    czh96n790s

    n4qqbirvkt vcwuwtbyvw 77pb17egrh [url=http://gl7y9h9nfgx64.com]w6o4ol0v9h [/url] [url=http://fxb9btxdv.com]4yfyv907ai[/ur l] [url=http://qmt68n25a6pxp.com]5ti8jpk3vb [/url] http://4bs4lzi2u.com http://5pic0lzskqnb.com http://ncdamzk3w25p.com

  • Ellen2016/11/20 15:49

    lnS9zLuxRYNQ

    With all these silly websstei, such a great page keeps my internet hope alive.

  • Livia2016/11/20 12:03

    Ko6sXakR

    Andy te re banco. No te dir?­a modelo, porque es como muy demagogo, pero si referente. Bueno referente como que es muy grande tambi??n. Me identifico, eso me identifico con tu programa y tus enaitvrstes. La reamaste, y la seguis remando, en eso te banco. Para cu??ndo la miniserie con vos de protagonista como paseador de perros? Dar?­n de segundo tuyo (una especie de Javier Portales). Exitos!

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)