Dieta Dla Zdrowia

Potrawka ziemniaczana z brukselką i łososiem

Do tej potrawy nadaje się każda tłusta, świeża ryba, np. makrela, która zaraz po łososiu, zawiera najwięcej zdrowych tłuszczów omega-3.

Składniki na 4 osoby:
600g ziemniaków, 500g brukselki, 200g filetów z łososia bez skóry, 1l bulionu warzywnego, 1 duża cebula, 4 łyżki oleju rzepakowego, 2 łyżki łagodnego proszku curry, 2 łyżki orzechów piniowych, sok z połowy cytryny, 1 łyżeczka cukru, sól i świeżo zmielony pieprz.

Przygotowanie:
Brukselkę oczyść, a główki ponacinaj u nasady na krzyż. Ugotuj do miękkości w lekko osolonej wodzie z dodatkiem cukru i odcedź. Ziemniaki obierz, pokrój w kostkę, zalej bulionem i gotuj 15 minut. Rybę opłucz, skrop sokiem z cytryny, oprósz solą i pieprzem. Podziel na porcje i usmaż na oleju. Połowę ugotowanych ziemniaków zmiksuj z bulionem. Przypraw do smaku solą, pieprzem i curry. Do reszty ziemniaków dodaj brukselkę i kawałki ryby. Zalej bulionem. Cebulę pokrój w cienkie plasterki i podsmaż na oleju. Gotowe danie posyp cebulą i orzechami piniowymi uprażonymi na suchej patelni.

Autor: are_mac

Oceń artykuł

  • Ocena: 5/5
  • Głosów: 1

Komentarze (0)

    Brak komentarzy do tego artykułu.

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)