Dieta Dla Zdrowia

Nordic Walking

W końcu nadeszła najpiękniejsza pora roku. Wiosną nie warto zamykać się w siłowni, o wiele przyjemniejszym sposobem na uzyskanie smukłej sylwetki i dobrego samopoczucia jest spacer z kijkami.

Nordic walking przywędrował do nas z Finlandii, gdzie początkowo był letnim ćwiczeniem dla narciarzy. Odkryto, że taki spacerek nie tylko spala tkankę tłuszczową, ale też uelastycznia mięśnie(angażuje aż 90% mięśni), dobrze w pływa na kręgosłup, przynosi odprężenie i pozwala utrzymać w dobrej kondycji całe ciało.

W przeciwieństwie do zwykłego spaceru, tutaj pracują nie tylko nogi i biodra ale również ramiona, barki , klatka piersiowa i brzuch. Zaangażowanie tylu części ciała jednocześnie powoduje, że ciągu godziny treningu, spalamy dwa razy więcej kalorii niż podczas spaceru bez kijków.

Należy zacząć od jednego treningu w tygodniu aby zwiększyć ilość do trzech lub czterech. Już po kilku takich spacerkach zauważymy poprawę samopoczucia i urody, gdyż to ćwiczenie świetnie dotlenia skórę i pobudza krążenie.

Autor: LoveU

Oceń artykuł

  • Ocena: 4.9/5
  • Głosów: 32

Komentarze (0)

    Brak komentarzy do tego artykułu.

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)