Dieta Dla Zdrowia

Magia aqua-aerobiku

Istnieje wiele form aktywności fizycznej, które budzą w nas pozytywną energię, dzięki której mamy możliwość świetnie się bawić, zrzucić zbędne kalorie, a przede wszystkim spalić tkankę tłuszczową. Innymi słowy, cały czas dążymy do idealnej figury. Najbardziej popularną i różnorodną formą jest aerobik.

Czym jest aqua-aerobik?

Ta aktywność fizyczna w pierwszej części składa się z tworzenia choreografii ułożonej na bazie podstawowych kroków aerobikowych np. step-touch, step-out, V- step czy heel-back i z drugiej części, w której wykonuje się ćwiczenia wzmacniające. Te zajęcia są również bardzo korzystne i przydatne do zmniejszenia masy ciała i dążenia do naszego głównego celu, jakim jest utrata kalorii. Jednak dla niektórych aerobik w tej formie może stać się nudny i oklepany.

Aqua aerobik to bardzo przyjemna forma aktywności fizycznej. Ćwiczenia odbywają się na pływalni, w rytm muzyki, która nadaje odpowiednie tempo oraz mobilizuje do wykonywania wysiłku. Aerobik w wodzie jest bezpieczny dla naszego organizmu, ponieważ nie obciąża kręgosłupa, stawów czy wiązadeł. Wpływa na wzmocnienie i uelastycznienie mięśni, wysmuklenie sylwetki, poprawia krążenie i oddychanie, a także pozytywnie wpływa na kondycję ćwiczących. Ponadto zapobiega występowaniu stresów, opóźnia wystąpienie zmęczenia, wpływa pozytywnie na poprawę samopoczucia oraz daje niesamowitą satysfakcję.

Kolejną zaletą jest fakt, że na zajęcia z aqua-aerobiku mogą uczęszczać osoby, które nie potrafią pływać.  Świetna zabawia gwarantowana. Trening ten powoduje, że nasze ciało staje się smuklejsze, jędrniejsze i bardziej gibkie.

Przedstawię teraz kilka przykładów zabawnych ćwiczeń w wodzie, które idealnie wpływają na naszą sylwetkę:

1.    Bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan i z pracą ramion. Pomimo tego że ruchy będą zwolnione, to i tak mięśnie będą pracowały bardzo intensywnie.
2.    Pozycja wyjściowa: postawa stojąca o złączonych stopach, ramiona ugięte w stawach łokciowych, dłonie przy piersi. Podskoki obunóż z wysokim unoszeniem kolan do klatki piersiowej i wypychaniem ramion w przód.
3.    "Pajacyki" w wodzie. Pamiętaj aby ramiona unosić tylko na wysokość tafli wody, tak aby nie wyciągać ich poza powierzchnię. Podczas tego ćwiczenia rewelacyjnie można poczuć pracę mięśni ramienia i kończyn dolnych, głównie odwodzicieli i przywodzicieli.
4.    Pozycja wyjściowa: postawa stojąca, stopy złączone, ramiona luźno opuszczone wzdłuż tułowia. Ruch polega na naprzemianstronnych podskokach, kiedy lewa noga jest z przodu, to prawa z tyłu i na odwrót. Zakres ruchu ramion jest prawie taki sam, z zasadą gdy prawa noga jest z przodu, to z przodu mamy lewą rękę (odwrotnie do pracy nóg).
5.    Przeskoki obunóż raz w prawą stronę, raz w lewą, lekkim wypchnięciem bioder w przód. Ramiona ułożone luźno wzdłuż tułowia.
6.    Pozycja wyjściowa: Postawa stojąca, najlepiej tak aby woda sięgała na wysokość ramion. Ramiona ustawione w gardę, czyli ugięte w stawach łokciowych przed klatką piersiową, dłonie ułożone w pięść. Wykonujemy tzw. "kick" (wykop) prawej nogi w przód, powrót do pozycji wyjściowej i kick lewą nogą w tył, z lekki pochyleniem tułowia do przodu. Palce stopy zadarte są do góry.
7.    Pozycja wyjściowa: Postawa stojąca, stopy skierowane na zewnątrz, kończyny dolne ugięte w stawach kolanowych, tułów wyprostowany, ramiona zgięte w stawach łokciowych trzymamy przed sobą. Wykonujemy skręty tułowia raz w lewą, raz w prawa stronę. Zwracamy szczególną uwagę, aby biodra stały w miejscu a ruch wykonywany był tylko i wyłącznie przez tułów.
8.    Pozycja wyjściowa: leżenie tyłem przy użyciu pasa wypornościowego. Kolana ugięte, stopy  oparte o krawędź ściany basenu, ramiona w bok unoszące się na powierzchni wody. Ruch polega na wypychaniu bioder w górę, tworząc linię prostą między udami a tułowiem. Następnie powracamy do pozycji wyjściowej.
9.    Pozycja wyjściowa: opieramy plecy o ścianę basenu, ramiona w bok, oparte o krawędź ściany basenu. Unosimy wyprostowane kończyny dolne na wysokość taką aby z biodrami tworzyły kąt prosty. Wykonujemy nożyce poziomie i pionowe, uruchamiając do pracy mięśnie brzucha.

Oczywiście każdy trening kończy się zestawem kilku ćwiczeń rozciągających.
Oto kilka przykładowych ćwiczeń:

1.    Stojąc na jednej nodze, unoszenie zgiętego kolana do klatki piersiowej, z przetrzymaniem
ok. 8 sekund, następnie zmiana nogi.
2.    Stojąc na jednej nodze, przyciągnięcie zgiętego kolana do pośladka, rozciągając przy tym mięśnie czworogłowe uda, przetrzymanie 8 sekund i zmiana nogi.
3.    W pozycji stojącej, stopy złączone, ramiona w górze, splecione dłońmi, wykonujemy skłony tułowia w bok, w lewą i prawą stronę.
4.    W pozycji stojącej, stopy ustawione na szerokość bioder, dłonie splecione w koszyczek, wyciągamy ramiona w przód, cofając tułów w tył tworząc lekki "koci grzbiet".

Jak sami widzicie aqua-aerobik składa się z pozoru samych prostych ćwiczeń, które dzięki wodzie są bardziej urozmaicone i ciekawsze. Należy zwrócić uwagę również na fakt, że w zajęciach z aqua-aerobiku mogą brać udział osoby starsze i młodsze, szczupłe i bardziej otyłe, a także kobiety w ciąży i osoby które cierpią na osteoporozę, bądź maja problemy z układem kostno-stawowym.

Pamiętajmy, że jest to również świetna zabawa, która może pomóc nam odreagować stres i przez chwilę zapomnieć o codziennych problemach.

Autor: Dominika Bakalarz - ekspert Fitness DietaDlaZdrowia.pl

Oceń artykuł

  • Ocena: 5/5
  • Głosów: 2

Komentarze (3)

  • Hina2016/03/02 14:13

    Z0tqcTWr7l

    Dobry den,chtela jsem se zeptat, zda cicevni rodice s detmi je v utery ci ve stredu. Take jestli bych mohla vedet cenu a za jak dlouhe obdobi.DekujiS pozdravemHelena Novakova

  • Wanami2016/02/14 05:53

    Mz16j6pn6

    ??:Dear Yonetsu san,Thanks for mentioning our cnmapoy and our design at your seminar. I wonder did Japanese audience liked our design? can you assist us to get any article in one of the Japanese design magazines or online design sites?Will be glad to cooperate togetherbest regardsNeta KalmanosnJapan Market ManagerAQUA CREATIONS

  • Grazyna2012/04/18 18:49

    aqua-aerobik

    To świetna gimnastyka w wodzie,ale dlaczego tak drogo.Mie.szkam we Wrocławiu i koszt 1 godz30 zł.Przesada.Osoba prowadząca ponosi koszt 13 zł za basen,a reszta należnosci za komende "ćwiczymy raz,dwa,i trzy......Może ktoś wie gdzie we Wrocku tani aqua-aerobik.Jestem bezrobotną starszą panią58l.P.Jestem już po 1 m-cu diety/wykupiłam 3m-ce/idzie mi ładnie.Pomóżcie tani aqua-aerobik to by była pomoc.Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)