Dieta Dla Zdrowia

Joga: sposób na stres

Bardzo często towarzyszy nam stres. Borykamy się z codziennymi  problemami, żyjemy w ciągłym pośpiechu. Warto zwolnić na chwilę i pomyśleć o zmianie trybu życia. Aby od razu nie robić rewolucji, proponuję metodę małych kroków. Zacznijmy więc od relaksacyjnych form aerobiku. Jednym z nich jest joga, która pomaga (choć na chwilę) zapomnieć o szarej rzeczywistości, w zamian za to gwarantując niesamowity relaks i odprężenie.

Czym jest joga?

Najkrócej rzecz ujmując: to system łączący ćwiczenia rozciągające i oczyszczające oraz medytację. Jej głównym celem jest osiąganie harmonii między ciałem a umysłem. Można ją uprawiać bez względu na wiek i sprawność fizyczną.

Joga pomaga utrzymać dobrą kondycję i zdrowie. Umożliwia powrót do równowagi ciała i ducha (jeśli została zachwiana). Ćwiczenia nie wymagają wielkiego wysiłku fizycznego. Zamiast tego należy się porządnie skoncentrować i wielokrotnie powtarzać ćwiczenia, które przyniosą efekty  pod warunkiem, że będą dobrze dobrane i właściwie wykonywane.

Zalety jogi

Dzięki jodze można wymodelować sylwetkę, kształtować gibkość oraz nabierać odruch  wyprostowanej postawy ciała. Systematyczne treningi wzmacniają mięśnie i stawy a także łagodzą ból. Ćwiczenia pozwalają na zrelaksowanie się.
Asany (postawy jogi) wpływają korzystnie na sprawność. Specjalna dieta oczyszcza organizm i poprawia przemianę materii. Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe likwidują stres i napięcie, dotleniają ciało i poprawiają koncentrację.
Z czasem osoby ćwiczące odkrywają w praktykach prawdziwy sens, intensyfikują treningi i stają się szczęśliwsi. Joga to filozoficzny system indyjski, który dużą wagę przywiązuje do praktyki.

Zanim wybierzemy się na jogę

Odpowiedni strój to podstawa sukcesu.  Ubranie powinno być luźne, aby nie utrudniało krążenia krwi. Z racji tego, że podczas ćwiczeń trzeba osiągnąć stan maksymalnego skupienia, dlatego też trzeba wykluczyć jakiekolwiek czynniki podatne na rozproszenie np. za ciasne spodnie, buty, wiszące łańcuszki czy bransoletki. Najczęściej ćwiczy się boso.

Oto kilka podstawowych rad przed samodzielnym treningiem:

- Pamiętaj, że ćwiczenia można wykonywać min. 2h po posiłku;
- Podczas ćwiczeń bardzo ważne jest prawidłowe oddychanie. Dbaj o to aby oddychać głęboko i nosem;
- Należy zwrócić uwagę na to, żeby pomieszczenie było wywietrzone. Kiedy ćwiczysz w pokoju, nigdy nie praktykuj jogi na łóżku bądź materacu;
- Staraj się maksymalnie wyciszyć, dlatego nie zabieraj ze sobą telefonu;
- Postaraj się rozluźnić mięśnie twarzy;
- Na każdą pozycje przypada ok. 1 min, w przypadku gdy odczuwalny jest ból należy od razu przerwać ćwiczenie.

Właściwa praktyka jogi prowadzi do wewnętrznej równowagi. Osoby nerwowe stają się spokojne, a skłonne do depresji bardziej energiczne i pobudzone. Dlatego polecam włączenie jogi do stylu życia!

Autor: Dominika Bakalarz - ekspert Fitness DietaDlaZdrowia.pl

Oceń artykuł

  • Ocena: 5/5
  • Głosów: 1

Komentarze (3)

  • c6k97xnrp62016/11/21 19:45

    55xy21zjf0

    lqaxq378an q8ru151r4g hskwr1c8i9 [url=http://pyz3wbdm3xts9wev.com]1l5mikr pct[/url] [url=http://j8g1xr3p89a.com]8jnbllezip[/ url] [url=http://3cu3bcd3xvu.com]9jr71xnao5[/ url] http://4cqnrsui2oeokptfl78.com http://xlsiedw7dsc.com http://ymt5w9dbiciqyb3y.com

  • Luiza2016/10/26 15:29

    joga :)

    Dla mnie joga jest najlepszym środkiem na poprawę humoru. Szukałam aktywności,gdzie będę mogła mocno rozciągnąć mięśnie i zwiększyć swoją gibkość i joga okazała się świetnym rozwiązaniem. Niedawno zapisałam się również do szkoły Hatha Joga na Świętokrzyskiej 31/33a. Jak na razie jestem zadowolona , po zajęciach wychodzę porządnie zmęczona i uśmiechnięta.

  • Ajlar2015/06/24 22:54

    :)

    Moim sposobem na zwalczenie stresu jest joga. A doraznie - Forstres. Odkrylam go dzieki mojej przyjaciolce. Polecila mi go, gdyz sama go zazywala. Nie uzaleznia, dziala blyskawicznie i malo kosztuje - czego wiec chciec wiecej?:)

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)