Dieta Dla Zdrowia

Na poprawę nastroju? Ser żółty!

Jesień dopiero się zaczęła a Ty masz już dość krótkich sennych dni? Jeżeli dokucza ci rozdrażnienie wprowadź zmiany w diecie, ponieważ ma ona ogromny wpływ na nasz nastrój i samopoczucie.

Właściwa dieta znacząco zmniejsza ryzyko pojawienia się zaburzeń nastroju. Dlatego najlepiej jeść takie produkty, które zawierają m.in. tryptofan wspierający wydzielanie w organizmie tzw. hormonu szczęścia czyli serotoniny. Odpowiada ona za nasze samopoczucie i odczuwanie stresu. Jej niski poziom może być nie tylko konsekwencją nieodpowiedniej diety, ale też długotrwałego nasilenia złych emocji i wysiłku fizycznego.

? Ser żółty jest dobrym źródłem tryptofanu i fenyloetyloaminy, która również ma działanie antydepresyjne ? mówi Ewa Polińska z Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej w Mońkach.
- Oprócz tego twarde, dojrzewające sery dobrej jakości posiadają także chrom, witaminy
z grupy B i D oraz magnez ?
dodaje Ewa Polińska.

Zawarte w żółtym serze witaminy i minerały również wpływają na nasz nastrój. Chrom koi nerwy, łagodzi bóle głowy i uspokaja. Warto dbać o to, by go nam nie zabrakło.
Witaminy z grupy B, które także zmniejszają napięcie, dodają energii i uczestniczą w syntezie serotoniny. Witamina D ma podobne działanie. Natomiast magnez stabilizuje nie tylko funkcje układu nerwowego, ale też pracę mózgu, poprawia pamięć i procesy myślenia.

Przez wzgląd na swoje bogactwo właściwości, żółtego sera nie powinno zabraknąć w naszym menu. Jednak w jakich ilościach i jak często go jeść, aby wpływał jedynie na poprawę zdrowia? ? Oczywiście, jak w przypadku każdego produktu i przy spożywaniu sera żółtego wskazany jest umiar. Najlepiej spożywać go 2-3 razy w tygodniu jako dodatek do kanapek, zapiekanek czy makaronów ? mówi Ewa Polińska.

Jak poprawić sobie nastrój dzięki jedzeniu i posiłkom z żółtym serem? Przedstawiamy trzy propozycje dziennego menu:

I propozycja

Śniadanie: chude mleko z musli, zawierające otręby pszenne, płatki jęczmienne
i pokrojonego banana
Drugie śniadanie: dwie kanapki z ciemnego pieczywa z żółtym serem i sałatą
Obiad: makaron z sosem ze świeżych pomidorów z bazylią, łosoś pieczony w folii, szpinak
Kolacja: przekąska ? kilka orzechów, jabłko

II propozycja

Śniadanie: dwie kanapki z ciemnego pieczywa z żółtym serem, pomidorem i szczypiorkiem, dwa jajka
Drugie śniadanie: dwie kostki gorzkiej czekolady, świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy
Obiad: kasza gryczana, brukselki, wątróbka
Kolacja: przekąska ? gruszka

III propozycja

Śniadanie: duża kanapka z pieczywa pełnoziarnistego, z wędliną, serem żółtym, liściem sałaty, posypana kiełkami
Drugie śniadanie: 2 kromki chrupkiego pieczywa z miodem
Obiad: zupa krem np. z brokułów i marchwi, kilka ziemniaczków
Kolacja: przekąska ? awokado, pestki z dyni

Autor: lukasz
Źródło: Informacja prasowa MSM Mońki

Oceń artykuł

Komentarze (1)

  • owlym2ocxv2016/11/21 19:45

    ps8xtiyxd6

    l6bls4rwvp 2qs7b617ik n8ofnrje1y [url=http://7ep0gnem7y09.com]7dpy0n86q6[ /url] [url=http://r2ln828p7ecvws960.com]y3jf7r zhvw[/url] [url=http://drhz54ipefsbyw4xit1e.com]pk7 zmri89u[/url] http://cn7ut5lkso5rcwk7qgxp.com http://keyuatpyw30i4ax.com http://yw56nlh14nho38o7.com

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)