Dieta Dla Zdrowia

Aktywność fizyczna

Chciałbyś zadbać o dobrą kondycję, ale nie masz na to czasu i pomysłów? Przeczytaj poniższe porady i dowiedz się, jak zwiększyć swoją aktywność fizyczną na co dzień!

  1. Zamiast jechać windą, przejdź się schodami!
    W końcu "w zdrowym ciele zdrowy duch". 20 minut aktywności fizycznej dziennie to minimum. Polecamy te przyjemniejsze: podczas godzinnego spaceru spalasz 120 kcal, podczas biegania - około 1000 kcal, natomiast godzina namiętnego całowania to... 150 kcal!

  2. Staraj się spędzać wolny czas aktywnie!
    Ciągłe jedzenie chipsów przed telewizorem nie wyszło jeszcze nikomu na zdrowie.

  3. Uprawiaj sport, będziesz szczęśliwy!
    Tak twierdzą niektórzy naukowcy. Wysiłek fizyczny wpływa na wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia.

  4. Staraj się regularnie robić brzuszki!
    Pamiętaj, że najlepiej ćwiczyć je seriami po 30 sekund. Kilka minut wysiłku dziennie sprawi, że brzuch będzie płaski.

  5. Panie powinny mieć w pasie mniej niż 80, a panowie mniej niż 94 cm!
    Wraz z obwodem pasa rośnie ryzyko cukrzycy, nadciśnienia i miażdżycy. Sprawdź, czy masz prawidłowe BMI (Body Mass Index), czyli współczynnik masy ciała. Aby go obliczyć należy podzielić masę ciała podaną w kilogramach przez wzrost (w metrach) podniesiony do kwadratu. Prawidłowe BMI mieści się pomiędzy 18,5 a 24,9.

  6. Jeżdżąc na rowerze przez godzinę z prędkością 20km/h spalamy około 600 kcal!
    Pamiętaj, że wysokość ramy roweru powinna być około 25 centymetrów krótsza od długości nóg osoby, która na nim jeździ.

  7. 400 kcal spala organizm podczas godzinnego jeżdżenia na rolkach!

  8. Uprawiaj Nordic Walking.
    Pobudza do pracy większą część mięśni niż normalny spacer.

  9. Biegaj po miękkim podłożu!
    To zdrowsze dla naszych stawów.

  10. Biegając regularnie zwiększasz swoją odporność!
    Róbm to co najmniej 3 razy w tygodniu.

  11. Biegaj rano!
    Organizm nie jest wówczas zmęczony po całym dniu, a wysiłek fizyczny pozwala rozbudzić się i nabrać sił na cały dzień.

  12. Zapisz się na aerobik!
    W ciągu godziny spalisz około 550 kcal.

  13. Nie bój się tańczyć!
    To sama przyjemność, dzięki której spalisz około 500 kcal przez godzinę.

  14. Czy wiesz, że codzienne obowiązki również wpływają na spalanie kalorii?
    Podczas godzinnego ścierania kurzu tracisz około 250 kcal, natomiast podczas sprzątania pokoju - około 180 kcal.

  15. Śpij spokojnie!
    Podczas snu spalamy około 60 kcal podczas godziny. Pamiętaj zatem, by dobrze się wysypiać.

  16. Nie bój się czasami wypocząć!
    Nawet podczas zwyczajnego leżenia tracisz około 80 kcal przez godzinę.

  17. Pływanie rzeźbi sylwetkę!
    Ponadto zwiększa wentylację płuc.

  18. Wakacje spędzaj aktywnie!
    Na szczęście, nie wszędzie można wjechać samochodem.

  19. Śmiej się!
    Wtedy szybciej bije serce, co powoduje dostarczanie większej ilości tlenu do organizmu.

  20. Zabierz koleżankę na fitness!
    We dwójkę łatwiej się zmotywować!

  21. Odpoczywaj na świeżym powietrzu.
    Po pracy zafunduj sobie obowiązkowy spacer.

  22. Bez samochodu da się żyć!
    Do sklepu oddalonego 500 metrów od domu można dostać się bez auta.

  23. Wybierz się na rolki.
    Pamiętaj o kasku i ochraniaczach.

  24. Nie pozwalaj swojemu dziecku unikać zajęć z wychowania fizycznego.

  25. Zamiast kolejnej gry komputerowej zafunduj dziecku rower.

  26. Aktywność fizyczna to sprawdzony lek na wiele dolegliwości, np. zaparcia.

  27. Co ma wspólnego kopanie ogródka z jazdą na rowerze?
    Oba poprawiają wydolność układu oddechowego i sercowo-naczyniowego.

  28. Codziennie wykonuj ćwiczenia rozciągające jak pilates, czy joga.
    Powód: usprawniają krążenie krwi, zapobiegają żylakom, zakrzepom i zatorom. Dodatkowo odprężają i pomagają walczyć ze stresem.

  29. Nie ćwicz od czasu do czasu.
    Jeśli nie masz czasu, ćwicz krócej ? jednak rób to regularnie!

Autor: Redakcja

Oceń artykuł

  • Ocena: 5/5
  • Głosów: 7

Komentarze (9)

  • 70d1dxox5o2016/11/21 19:45

    d9oqfdvhrv

    z2k38phf07 j3flbnm7g8 3f9go8y0xx [url=http://kdrlpq658.com]gp46nw5cm1[/ur l] [url=http://ydse65hu4x06dkhy.com]0x7ejc5 jtw[/url] [url=http://6r5iqxu00eoa1yq.com]swx6vuzl 47[/url] http://eyysslgcu190627a04.com http://jq6pydkmvcldt.com http://wc5qwqhzetl0prhn17p.com

  • misiek2014/09/01 14:17

    Nie ma o odpuszczać

    Ja przez wiele lat nie ćwiczyłem nic, choć za młodu byłem bardzo aktywny. Odbiło się to strasznie na moim samopoczuciu i sile, a także na chęciach do jakiegokolwiek działania. Od ponad roku jestem aktywny i choć doznałem poważnej kontuzji, to uważam, że warto w każdym wieku, bo ruch to samo zdrowie. Aktywność fizyczna to podstawa dobrego samopoczucia. Bez tego nasza wydajność, chęci i odporność na stres, są dużo mniejsze. Myślę, że stąd większe dochody wśród aktywnych fizycznie osób. I nie ma co myśleć, że można złapać kontuzję i to nas wykluczy. Mimo bólu początkowego, też da się ćwiczyć. Warto, a wiem co mówię: Trzeba się nie poddawać: http://www.bezsens.info/2014/09/gdyby-ko zka-nie-skakala-to-by-z-zycia-nic-nie-mi ala/

  • yvonne2011/06/07 22:08

    drobne czynności

    podoba mi się to, że podczas takich codziennych czynności tak dużo można spalić. tak więc nie trzeba biegać codziennie na siłownię, aby być fit :)

  • zbyszek2011/06/07 22:02

    nie tańczę

    tancerzem nie jestem, ale nordic walking lubię

  • kala2011/06/07 21:57

    rower

    "Jeżdżąc na rowerze przez godzinę z prędkością 20km/h spalamy około 600 kcal! Pamiętaj, że wysokość ramy roweru powinna być około 25 centymetrów krótsza od długości nóg osoby, która na nim jeździ." to mnie zmotywowało! cały weekend będę jeździła :)

  • ilona2011/05/04 22:08

    bieganie

    mnie tam zachęcają obliczenia. dlatego, po przeczytaniu, ze podczs biegania az tyle spala sie kcal, kupilam buty do biegania! jutro zaczynam! :)

  • Ewa2011/05/01 10:12

    taniec

    Uwielbiam taniec - nie tylko rzeźbi sylwetkę, ale również świetnie relaksuje i pozwala wyrzucić z siebie negatywne emocje. Jestem zainteresowana choreoterapią. Gdyby ktoś wiedział o takich zajęciach w Krakowie, byłabym ogromnie wdzięczna za info.

  • Natalia2011/04/19 17:07

    Sport

    Dziennie potrafię jeździć po 3 godzinny na rowerze i jeszcze mam siłę iść na rolki i biegać ;D To wszystko pięknie rzeźbi sylwetkę

  • Antośka2011/04/15 12:11

    rower!

    Ja sama szaleje na rowerze - od kiedy chłopak kupił mi rower Gianta, zupełnie inaczej się czuję - przemierzam na nim kilka kilometrów dziennie, ale komfort mojego samopoczucia jest nieporównywalny.

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)