Dieta Dla Zdrowia

Zdrowie w bananach

Banany są najpopularniejszym owocem południowym w Polsce. Można je kupić przez cały rok.

Higieniczne, "opakowane" w skórkę, stają się świetną przekąską , wygodną również poza domem. Ceni się je ze względu na smak i za to, że są lekkostrawne. Są ulubionym owocem wielu dzieci i dorosłych.

Banany bardzo szybko dojrzewają, więc wybieraj te o zielonkawej lub jasnożółtej skórce z małą ilością brązowych plamek. Ciemnobrązowa skórka nie jest oznaką ich gnicia, a jedynie świadczy o pełnej dojrzałości konsumpcyjnej. Przechowuj je w chłodnym miejscu, ale nie w lodówce.

Zazwyczaj banany spożywa się bezpośrednio po obraniu, ale są też doskonałym dodatkiem do płatków śniadaniowych z mlekiem, zapiekanek, mrożonek. Można je też grillować.

Oprócz tego, że banany zawierają duże ilości potasu, są też źródłem witaminy C i błonnika. Dając poczucie sytości, ograniczają spożycie innych bardziej tuczących pokarmów. Skrobia zawarta w lekko zielonych bananach tworzy wyścielenia błony śluzowej żołądka, przez co chroni ją przed działaniem soku żołądkowego. Banany zawierają cukry proste, tak więc zapewniają szybki zastrzyk energii, a jednocześnie mają dużo skrobi, co stanowi długotrwałe źródło energii. Magnez, zwany "minerałem antystresowym" wpływa na funkcjonowanie mózgu, jest konieczny do tworzenia kości i zębów, a także regulacji wielu funkcji życiowych.

Autor: toja

Oceń artykuł

  • Ocena: 5/5
  • Głosów: 46

Komentarze (1)

  • martka2011/06/04 22:09

    w dużej ilości nie polecam

    banany to jedne z najbardziej kalorycznych owoców :/ poza tym w dużej ilości powodują zatwardzenie :/ od czasu do czasu można je zjeść, jednak nie zajadałabym się

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)