Dieta Dla Zdrowia

Zdrowa dieta w praktyce - cd.

Dalsze pięć zasad zdrowego żywienia

  1. Unikać słodyczy, dodatku cukru w pokarmach. Bardzo dużo cukru jest w napojach słodzonych ( w szklance coli, Fanty itp. jest 5 łyżeczek cukru ). Niewiele jednak osób wie, jak „ zdradliwe” są soki owocowe – mimo że zdrowsze mają one tyle samo cukru co cola ( nawet te których producenci zapewniają że nie mają jego dodatku , ale są to cukry proste zawarte w samych owocach ). Soki owocowe są dobrym napojem dla osób które nie maja skłonności do nadwagi, inne osoby powinny z nich zrezygnować lub pić je okazjonalnie.
  2. Jeść nabiał – co najmniej 2 porcje dziennie. 1 porcja to 1 szklanka mleka lub jego przetworów. Wybierać różne produkty, szczególnie polecam jogurty, maślankę, kefiry, twarożki. Wapń zawarty w produktach mlecznych jest najlepiej przyswajalny. Nabiał powinien być lekko odtłuszczony ale nie należy kupować twarożków, jogurtów 0% ponieważ witaminy rozpuszczalne w tłuszczach słabo się wówczas wchłaniają.
  3. Pamiętać o zasadzie „ mniej czasem znaczy więcej” – lepiej kupić i zjeść mniejszą ilość produktu o wyższej jakości niż więcej czegoś kiepskiej jakości i smaku. Niestety często wybierając żywność kierujemy się niską ceną – ale zapewniam że lepiej kupić 100g wędliny po 30 zł za kilogram i zjeść ją do końca niż 200g takiej po 15 zł i za 2 dni część wyrzucić, bo nie nadaje się do jedzenia.
  4. Jeść 3 posiłki większe i 1-2 mniejsze o mniej więcej stałej porze, nie pomijać posiłków. Nie zapominać o śniadaniu. Kolacja najpóźniej 3 godziny przed snem. Pokutuje u nas przekonanie że kolacja powinna być zjedzona najpóźniej o 18.00 – pochodzi ono z czasów, gdy ludzie chodzili spać o 21.00, bo wstawali o 5.00-6.00 do pracy, albo o tej godzinie kończył się program telewizyjny ( kiedyś tak było, naprawdę J ). Obecnie uważa się, że lepiej zjeść normalny posiłek o 20.00 niż nie jeść kolacji a rzucić się na jedzenie o 24.00, gdy przypadkiem zasiedzimy się buszując w internecie)

Pić wystarczająca ilość wody i innych napojów niesłodzonych ( herbaty, zioła , soki warzywne ).

Autor: buniu
Źródło: http://www.dietetyka-linea.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=16:zdrowa-dieta-w-praktyc&catid=2:mojeartykuly

Oceń artykuł

Komentarze (1)

  • Chet2018/03/26 02:20

    I am the new guy

    Shop for wholesale hockey jerseys with fast free shipping and great service B.J. McBryde Jersey from china factory,cheap nike nfl jerseys online sale!

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)