Dieta Dla Zdrowia

Pomarańcze na anemię

Niedokrwistość to najczęstszy objaw niedoboru żelaza w organizmie. Co zrobić, aby ten mikroelement był lepiej przyswajany przez organizm?

Żelazo pełni funkcje związane z transportem i magazynowaniem tlenu, przemianą energii, tworzeniem i wzrostem czerwonych krwinek, utrzymaniem bilansu cieplnego, itd. Jego zawartość w organizmie dorosłego człowieka wynosi 3,5-5g.

Obecność w pożywieniu witaminy C oraz białek mięśniowych (meat factor) sprzyjają lepszemu wykorzystaniu żelaza w organizmie. Co zatem jeść, a czego unikać.

Wskazane są:
- pomarańcze,
- jabłka,
- gruszki,
- ananasy,
- śliwki,
- banany,
- mango,
- kalafior,
- melony,
- sałata,
- papryka,
- pomidory,
- kiszona kapusta.

Należy nie przesadzać ze spożyciem fitynianów i polifenoli, które występują w takich produktach jak:
- otręby pszenne,
- herbata,
- kawa,
- orzechy,
- strączkowe,
- czekolada mleczna,
- szpinak.

Jeśli chodzi o inne składniki pożywienia, które wpływają na wchłanianie makroelementów i mikroelementów, to warto pamiętać, że nadmiar błonnika zmniejsza wchłanianie wszystkich składników odżywczych! Nadmiar tłuszczu nie sprzyja wchłanianiu wapnia i magnezu. Witamina C redukuje jony miedzi, a co za tym idzie - zmniejsza jej wchłanianie.

Autor: Jagoda

Oceń artykuł

  • Ocena: 3/5
  • Głosów: 3

Komentarze (2)

  • Seymour2016/04/08 13:15

    nfl shopping network

    Coach factory outle online stores nfl shopping network Coah factory outlett stores additional 20 off

  • Ericka2016/02/07 07:13

    Kansas City Chiefs Jersey

    cheap mlb jerseys Kansas City Chiefs Jersey wholesale nfl jerseys

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)