Dieta Dla Zdrowia

Jedz proporcjonalnie!

Żyjesz by jeść, czy jesz by żyć? Oto jest pytanie. Myślę, że z powodzeniem mogłoby konkurować ze słynnym "Być albo nie być". Bez względu na odpowiedź, musimy zadać sobie inne, ważniejsze pytanie: "Jak jeść"? No właśnie, jak?

U podstaw żywienia leży zalecany udział energii z białek, tłuszczów i węglowodanów w dziennej racji pokarmowej. Wygląda następująco:
- węglowodany od 61 do 66 %
- białka około 9%
- tłuszcze od 25 do 30%.

Niestety, Polacy spożywają zbyt duże ilości tłuszczów. Nawyki żywieniowe bardzo trudno zmienić, dlatego edukację w tym zakresie najlepiej prowadzić od najmłodszych lat. I chociaż nasze tradycyjne potrawy królują na stołach nie tylko od święta, należy na nie uważać. I mieć umiar.

Skoro już wiemy, jakie proporcje powinny zawierać posiłki serwowane każdego dnia. Skupmy się na ich zalecanym udziale energii. Otóż, jeśli zjadamy śniadanie, obiad i kolację, to wygląda to następująco:
- śniadanie - 25-30%
- obiad - 35-40%
- kolacja - 30-35%.

Najzdrowiej jest zjadać 4 lub 5 posiłków w ciągu dnia. Jeśli nasz jadłospis składa się z czterech posiłków, powinny one dostarczać takie procenty energii:
- I śniadanie - 25-30%
- II śniadanie - 5-10 %
- Obiad - 35-40%
- Kolacja - 25-30%.

Przy pięciu posiłkach:
- I śniadanie - 25-30%
- II śniadanie - 5-10%
- Obiad - 35-40%
- Podwieczorek - 5-10%
- Kolacja - 15-20%.

Ważne jest, aby ustalić stałe pory posiłków i pamiętać, że u podstaw piramidy żywieniowej leży aktywność fizyczna!

Autor: Jagoda
Źródło: "Dietetyka, Żywienie zdrowego i chorego człowieka" Ciborowska, Rudnicka; "Normy żywienia człowieka. Podstawy prewencji otyłości i chorób zakaźnych" Jarosz

Oceń artykuł

Komentarze (1)

  • seo2017/04/22 00:21

    http://www.SEORankingLinks.xyz/

    Hello Web Admin, I noticed that your On-Page SEO is is missing a few factors, for one you do not use all three H tags in your post, also I notice that you are not using bold or italics properly in your SEO optimization. On-Page SEO means more now than ever since the new Google update: Panda. No longer are backlinks and simply pinging or sending out a RSS feed the key to getting Google PageRank or Alexa Rankings, You now NEED On-Page SEO. So what is good On-Page SEO?First your keyword must appear in the title.Then it must appear in the URL.You have to optimize your keyword and make sure that it has a nice keyword density of 3-5% in your article with relevant LSI (Latent Semantic Indexing). Then you should spread all H1,H2,H3 tags in your article.Your Keyword should appear in your first paragraph and in the last sentence of the page. You should have relevant usage of Bold and italics of your keyword.There should be one internal link to a page on your blog and you should have one image with an alt tag that has your keyword....wait there's even more Now what if i told you there was a simple Wordpress plugin that does all the On-Page SEO, and automatically for you? That's right AUTOMATICALLY, just watch this 4minute video for more information at. Seo Plugin

Dodaj komentarz

Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne, gdy się zarejestrujesz!
Dodatkowo zrobimy dla Ciebie darmową analizę Twojego sposobu odżywiania.

(wymagane)

(wymagany - nie będzie wyświetlany)

(wymagany)